23948sdkhjf

Isenkram er populært på nettet

Isenkræmmerne satser blandt andet online for at få del i den stigende digitale omsætning
Når de danske forbrugere køber isenkram, sker det i stigende grad på nettet, hvor det er nemt at få overblik og sammenligne priser.

Det skriver Jyllands-Posten.

Nethandel er derfor en stadig større konkurrent for de etablerede isenkræmmere, fordi flere onlinebutikker forsøger at kapre kunderne fra de fysiske forretninger. Det får kæderne til selv at satse online for at få del i den hastigt stigende omsætning.

Administrerende direktør Frederik Brønnum hos Imerco, som er på vej til at blive fusioneret med Inspiration, fremhæver, at de forskellige salgskanaler skal udnyttes bedre.

- Vores onlinebutik kan eksempelvis blive udvidet med produkter, som vi ikke har i de fysiske butikker. Det kan blandt andet være møbler. Vi er ude i en hård brancheglidning inden for varer til køkken og hjem, hvor andre aktører har taget markedsandele fra isenkræmmerne. Men vi kan også gå den anden vej, siger Frederik Brønnum til Jyllands-Posten.

Også butikskæden Kop & Kande satser på nettet, i tæt samspil med de 97 fysiske butikker.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.13